8 - А. Українська мова
8 - А. Українська мова
06.04. - 10.04.
Тема: Відокремлені члени речення (означення, прикладки).
Мета: ознайомити учнів з поняттям "відокремлення", систематизувати знання про другорядні члени речення, прикладку, звороти; відслідковувати найбільш типові помилки для надання конкретної допомоги у подоланні труднощів, виховувати спостережливість, логічне мислення, повагу до людини.
Хід роботи:
1. Робота з підручником, параграф 30 "Поняття про відокремлення.
2. Теоретичний матеріал "Відокремлені означення"за посиланням .
3. Теоретичний матеріал "Відокремлені прикладки" за посиланням.
4. Робота з підручником, параграфи 32-33.
5. Рекомендація щодо засвоєння теоретичного матеріалу: робити короткий запис у зошиті (схема, таблиця, тези тощо).
6. Виконати тестові завдання за посиланням АБО
Зробити запис у зошиті (число, дистанційна робота, тема: "Відокремлені члени речення"). Виконати завдання (на встановлення відповідностей - цифра/буква) (8 б.):
* 1. Установіть відповідність між реченням і другорядним членом у ньому.
06.04. - 10.04.
Тема: Відокремлені члени речення (означення, прикладки).
Мета: ознайомити учнів з поняттям "відокремлення", систематизувати знання про другорядні члени речення, прикладку, звороти; відслідковувати найбільш типові помилки для надання конкретної допомоги у подоланні труднощів, виховувати спостережливість, логічне мислення, повагу до людини.
Хід роботи:
1. Робота з підручником, параграф 30 "Поняття про відокремлення.
2. Теоретичний матеріал "Відокремлені означення"за посиланням .
3. Теоретичний матеріал "Відокремлені прикладки" за посиланням.
4. Робота з підручником, параграфи 32-33.
5. Рекомендація щодо засвоєння теоретичного матеріалу: робити короткий запис у зошиті (схема, таблиця, тези тощо).
6. Виконати тестові завдання за посиланням АБО
Зробити запис у зошиті (число, дистанційна робота, тема: "Відокремлені члени речення"). Виконати завдання (на встановлення відповідностей - цифра/буква) (8 б.):
* 1. Установіть відповідність між реченням і другорядним членом у ньому.
1 відокремлений уточнюючий член речення
2 відокремлений
додаток
3 відокремлене
означення
4 відокремлена
обставина
|
А Спить
вітер на колінах у беріз, окутаних у
молоко туману.
Б Лев упав
і довго, лежачи, стогнав.
В Тут, під
кронами білих каштанів, причаїлися наші,
повні щастя, літа.
Г
Здається, вогнем чудесним сяють зорі з
дніпровських круч.
Д Не маю
іншого тепла, окрім отчого краю.
|
2.
Установіть відповідність між реченням і другорядним членом у ньому.
1 відокремлена
прикладка
2 відокремлений
додаток
3 відокремлена обставина
4 відокремлене
означення
|
А Сумно і
мовчки тоді похилилася квітка, листям своїм тремтячи в передсмертнім конанні.
Б І пахне
раннім сонцем і медком земля, легким серпанком оповита.
В І сон
мене так ніжно обійма, що, окрім сну, не хочеться нічого.
Г Вже й
молодик ішов за гору, та зачепивсь за осокір.
Д Іду я,
степів перехожий, радію од щастя землі.
|
* Виконайте письмовий синтаксичний розбір
речень (за варіантами) (4 б.).
І варіант
А Матір моя, Марія, читати мене
навчила.
Б Кожен птах, свою пісню співаючи,
здіймається до небес.
ІІ варіант
А Мовчить,
скупавшися в зимовім молоці, алея волохата.
Б І він
устав на горах перед нами, наш Київ.
УВАГА!!! записати в зошит: число, дистанційна робота, розвиток мовлення, тема, визначення "інтерв'ю". Ознайомитися з матеріалом (усно).
РОЗВИТОК МОВЛЕННЯ
Тема: ІНТЕРВ’Ю В ПУБЛІЦИСТИЧНОМУ СТИЛІ
РОЗВИТОК МОВЛЕННЯ
Тема: ІНТЕРВ’Ю В ПУБЛІЦИСТИЧНОМУ СТИЛІ
ПРИГАДАЙМО. Що таке діалог?
Прочитайте інтерв'ю. Визначте його тему. З якою метою створено цей матеріал і чи вважаєте ви його цікавим і корисним для себе? Відповідь на яке запитання вас зацікавила найбільше?
НЕ ТІЛЬКИ УРОКИ
Для кожного з нас у добі 24 години. Але одні люди вміють розпоряджатися своїм часом, а інші - не вміють. А можливо, не хочуть. Для Лідії Виноградної доба - нескінченно великий проміжок часу, і дівчина встигає все. Як їй це вдається? Дізнаємося секрет від неї.
- Лідо, скажи, будь ласка, чим ти займаєшся, окрім школи.
- Я навчаюся в 11-му класі й після закінчення школи збираюся вступати до університету, тому ходжу на додаткові заняття. Я - головний редактор шкільної газети «117-й квартал». Окрім цього, займаюся художньою гімнастикою в школі Дерюгіних. Створюю сайти для змагань. Нещодавно стала суддею міжнародної категорії з художньої гімнастики.
- Ти «йдеш» на золоту медаль. Як тобі вдається поєднувати навчання зі своїм захопленням?
- Часу й справді обмаль. Після уроків я йду на тренування, після тренування - на додаткові заняття. Але і вдома на мене чекають не тільки уроки.
- Якщо в тебе є вільний час, що полюбляєш робити?
- Звичайно, у мене є вільний час. Я люблю ходити по магазинах, прогулюватися Києвом... Але чого я не підтримую, так це безглуздого вештання вулицями. Свій час, на мою думку, слід використовувати з користю: спілкуватися, знайомитися з новими людьми.
- Ти живеш у шаленому темпі й устигаєш зробити все. У чому твій секрет?
- Мабуть, у тому, що намагаюся розписати кожний день по хвилинах. Я завжди знаю, що робитиму сьогодні, завтра, через три дні. Але обходжусь без щоденника, свої плани тримаю в голові.
- А не буває такого, що тобі хочеться покинути все і просто полежати на дивані й подивитися телевізор?
- Буває і дуже часто. Що я роблю в такому разі? Просто лягаю на диван і дивлюся телевізор. Мені вистачає години, щоб розслабитись і відпочити.
- Твоє гасло?
- Через тернії до зірок. Я вважаю, що кожна дитина починає своє життя з нуля і в неї завжди є час і можливості розвивати себе. Дуже важливо не залишатися на місці, а постійно вдосконалюватися.
- Дякую тобі, Лідо, за розмову й бажаю успіхів.
(За матеріалами агентства «Юн-прес» Київського палацу дітей та юнацтва )
Інтерв’ю
Інтерв’ю — це бесіда журналіста (іншої особи) з особою, думки, коментарі чи враження якої мають громадський інтерес. Інтерв’ю є одним із найпоширеніших жанрів журналістики та публіцистики.
ПАМ'ЯТКА
Етапи роботи над інтерв’ю
I. Задум.
1. Вибрати тему, яка може зацікавити багатьох (має громадський інтерес).
2. Визначити особу, у якої хочете взяти інтерв’ю.
3. Визначити мету майбутньої бесіди.
II. Підготовка до інтерв’ю.
1. Зібрати інформацію з теми інтерв’ю; ознайомитися з біографією (творчістю, здобутками) особи, з якою будете спілкуватися.
2. Розробити детальний план бесіди.
3. Продумати орієнтовні запитання.
4. Домовитися про час та місце бесіди.
III. Безпосередня розмова (запис на диктофон, телефон, камеру тощо).
IV. Підготовка тексту.
1. Розшифрувати запис.
2. Вибрати найбільш вагомі вислови, яскраві приклади, цікаві місця.
3. Дібрати заголовок (можна також підзаголовки), написати преамбулу, відредагувати текст.
Відповіді надсилайте на електронну пошту JuliiaMeshkova@gmail.com.
до 10.04. 15:00 Підписуйте, будь ласка, роботи (ПІБ), пишіть розбірливо темною пастою, фотографуйте рівно та надсилайте горизонтальні зображення! Якщо зручно, завдання можна присилати у друкованому вигляді (документ Word) .
до 10.04. 15:00 Підписуйте, будь ласка, роботи (ПІБ), пишіть розбірливо темною пастою, фотографуйте рівно та надсилайте горизонтальні зображення! Якщо зручно, завдання можна присилати у друкованому вигляді (документ Word) .
Коментарі
Дописати коментар